Kundeundersøgelse – din genvej til mere salg

 Glade kunder, der gerne vil betale for virksomhedens produkter, er omdrejningspunktet for enhver virksomhed. Nøglen til succes er et konstant fokus på kundernes behov – sagte som usagte.

En metode til at blive klogere på kundernes behov er ved at lave en kundeundersøgelse. En sådan undersøgelse kan tage mange former. Det kan være online spørgeskemaer, fokusgrupper, kundepaneler, eller dybdegående interviews. Hvilken form der er den rigtige afhænger af hvilken information din virksomhed får mest værdi ud af.

Hos Hald&Lie har vi mere end 20 års erfaring med alle ovenstående typer af kundeundersøgelser. En Hald&Lie-kundeundersøgelse er en tilbundsgående kulegravning af dine kunders præferencer, hvad de tænker og føler om dit produkt – og hvorfor de køber netop dit eller konkurrentens produkt/serviceydelse.

Når Hald&Lie udfører en kundeundersøgelse er det med det formål, at få kunden til at åbne sit hjerte op og fortælle indgående om alt det, der har betydning. Hald&Lie’s interview-team er udstyret med de bedste kompetencer inden for interviewteknik, og de formår at spørge ind til netop det, der er essensen for kunden. Når kunden taler med en uvildig person – og intervieweren samtidig skaber et rum for kunden, hvor der lyttes og er interesse for vedkommende, så er vores erfaring, at ’posen åbnes op’, og der kommer rigtig meget nyttig information.

 

Du kan igangsætte en kundeundersøgelse, hvis du er nysgerrig på:

  • Årsagerne til at potentielle kunder fravælger dig undervejs i købsprocessen
  • Kundernes årsag til at vælge netop dig og dine produkter – hvor skiller I jer ud i kundernes øjne?
  • Hvad kunden har bemærket undervejs, som har været positivt eller negativt
  • Hvad kunden vil lægge vægt på i en fremtidig købsbeslutning

 

Det særlige ved en Hald&Lie-kundeundersøgelse:

  • Vi vælger den metode, der passer bedst til jeres målsætning. Hald&Lie er eksperter i både dybdegående interviews, fokusgrupper og spørgeskemaundersøgelser. Vi er naturligvis up to date med den nyeste forskning og de nyeste teknikker til afklaring af kundebehov
  • Vi leverer en konklusionsrapport, der er forståelig for alle i organisationen, så den er nem at tolke og arbejde videre ud fra
  • Med vores mangeårige erfaring fra salg i adskillige brancher, peger vi på de indsatser, som vi ud fra rapportens konklusioner vil anbefale, at I igangsætter i virksomheden. Vi bidrager altså ikke kun med vigtig viden, men også med konkrete bud på hvordan i kommer tættere på jeres målsætning

 

Vi oplever, at kundeundersøgelse i sig selv kan være med til at øge kundetilfredsheden! Ved at interessere sig indgående for kunderne og give dem tid til at fortælle, hvad de har på hjerte, får i gladere kunder.

 

Sådan gennemfører Hald&Lie en kundeundersøgelse:

  • Sammen med dig/virksomheden fastlægger vi målet med kundeanalysen
    • Hvad vil vi vide – og hvorfor?
    • Hvem vil vi spørge – og hvordan?
  • Vi udvælger den eller de metoder, som er bedst til at kunne belyse de brændende spørgsmål
  • Vi gennemfører analysen
  • Vi leverer en rapport med de vigtigste konklusioner, som kan forstås af alle
  • Vi assisterer jer med at integrere den nye viden i jeres virksomhed

 

Skaber din virksomhed den rigtige værdi for kunderne? Kontakt Hald&Lie og hør mere om kundeundersøgelser.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk