Sociale medier – Fantastisk eller Farligt?

Sociale medier et et fantastisk værktøj når du vil kommunikere til og med brugere og kunder overalt i verden. Det er dog også farligt, hvis man ikke gør sig nogle tanker omkring brug. Spændingsfeltet mellem fantastisk og farligt dykker jeg ned i dagligt, når jeg udvikler markedsføringsstrategier for større og mindre virksomheder. Erfaringerne fra dette arbejde præsenterer jeg i 1-2 tiers indlæg ved konferencer, netværksmøder, i brancheforeninger og forskellige sammenslutninger af virksomheder og selvstændige.

Tankerne bag mit indlæg om kommunikation på de sociale medier

At bruge sociale medier til forretningsmæssige formål kræver noget andet og mere af virksomheder, end det gør af os som privatpersoner. Det handler om at kommunikere ud over det sporadiske opslag fra familiefødselsdagen og like af et godt statement. Det kræver en viden om de nyeste funktioner og muligheder – fra medier i konstant forandring.

Et godt kendskab til de mest grundlæggende funktioner er nødvendigt for at komme godt fra start. Indsigt i mulighederne og de største faldgruber hjælper dig til at skabe en sikker og tydelig kommunikation til din målgruppe. Det kræver omtanke og en klar plan, hvis du vil skabe forretningsmæssig værdi fra de platforme hvor netop din målgruppe færdes.

MEN først og fremmest skal du indse at sociale medier handler om samtale og interaktion med mennesker. Der findes masser af gode værktøjer til statistiske analyser af din indsats, men hvis ikke du forstår den grundlæggende præmis om at samtale med din målgruppe, hjælper analyserne intet. Det handler ikke om at sælge – men om at levere værdi.

Ovenstående bliver – desværre – alt for ofte overset, og de sociale medier bliver derfor et udvandet redskab, der ikke indfrier sit potentiale. Det kan vi ændre! Du kan naturligvis prøve dig frem – men ved at investere to timer af din tid, garanterer jeg, at du kommer bedre fra start eller får fornyet inspiration til din indsats på de sociale medier.

 

3 ting som deltagerne får med hjem

 

  • Indsigt i det strategiske valg omkring platform, modtagere & budskab

  • Konkrete tips til DO and DONT’s når der skal kommunikeres på de sociale medier

  • Kommende trends for brugere af sociale medier

 

Det hele er krydret med eksempler og historier fra den virkelige verden, der sikrer at tilhørerne fanges, fastholdes og kan tage budskaberne/inspirationen med hjem til dagligdagen. Når oplægget holdes i brancheforeninger og lignende, sørger jeg endvidere for at tilpasse indlægget til den specifikke branche – for ikke alle brancher er ens!

 

Uanset om du er medlem af en netværksgruppe, brancheforening eller arbejder i en virksomhed, som kunne have godt af en vitaminindsprøjtning til kommunikationen på de sociale medier, så kontakt mig endelig!

 

Bestil indlægget: Sociale medier – fantastisk eller farligt? med Kirsten Petersen

Har du allerede en dato du gerne vil booke indlægget til? Så inkluder en datoforespørgsel i bestillingen

Varighed: 1-2 timer

Pris: kr. 9.800,-

Første møde er gratis
Bliv inspireret til vækst i din virksomhed: book et gratis og uforpligtende møde med os!

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk